مدت زمان درمان سرطان سینه چقدر است؟
نوشته شده توسط : drmoussazadeh

سرطان سینه می تواند در قسمت های مختلف پستان شروع شود. پستان از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: لوبول ها ، مجاری و بافت همبند. لوبول ها غدد تولید کننده شیر هستند. مجاری لوله هایی هستند که شیر را به نوک سینه منتقل می کنند. بافت همبند (که از بافت های فیبری و چربی تشکیل شده است) همه چیز را احاطه کرده و در کنار هم نگه داشته است. بیشتر سرطان های پستان از مجاری یا لوبول شروع می شوند. سرطان پستان می تواند از طریق رگ های خونی و عروق لنفاوی به خارج از پستان گسترش یابد. هنگامی که سرطان پستان به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد ، اصطلاحا گفته می شود که متاستاز ایجاد شده است.

 

 

انواع سرطان سینه

شایع ترین سرطان های پستان عبارتند از:

کارسینوم داکتال تهاجمی. سلول های سرطانی در خارج از مجاری به قسمت های دیگر بافت پستان حمله کرده و تکثیر می شوند. سلول های سرطانی مهاجم همچنین می توانند به سایر قسمت های بدن گسترش یابند ، یا متاستاز کنند. کارسینوم لوبولار تهاجمی. سلول های سرطانی از لوبول ها به سایر بافت های پستان نزدیک می شوند. این سلول های سرطانی مهاجم می توانند به سایر قسمت های بدن نیز سرایت کنند. چندین نوع دیگر سرطان پستان نیز وجود دارد که کمتر شایع هستند ، مانند بیماری پاژه ، سرطان مدولار ، مخاط و التهابی پستان.

کارسینوم داکتا درجا (DCIS) یک بیماری پستان است که ممکن است منجر به سرطان پستان شود. در این نوع سرطان ، سلول های سرطانی تنها در پوشش مجاری هستند و به سایر بافت های پستان گسترش نیافته اند.

درمان سرطان سینه

 

هورمون درمانی سرطان سینه

برخی از انواع سرطان سینه تحت تأثیر هورمون ها مانند استروژن و پروژسترون قرار دارند. سلول های سرطانی پستان گیرنده هایی (پروتئین) دارند که به استروژن و پروژسترون متصل می شوند و به رشد آنها کمک می کنند. به درمان هایی که از اتصال این هورمون ها به این گیرنده ها جلوگیری می کنند ، هورمون درمانی یا درمان غدد درون ریز گفته می شود. هورمون درمانی می تواند تقریباً در هر نقطه از بدن و نه فقط در پستان ها به سلول های سرطانی برسد. این درمان برای زنان مبتلا به تومورهایی که گیرنده هورمونی مثبت دارند توصیه می شود. اما به زنانی که تومورهای آنها گیرنده هورمون ندارند کمکی نمی کند.

انواع مختلفی از هورمون تراپی برای سرطان پستان وجود دارد. اکثر انواع هورمون درمانی یا سطح استروژن را کاهش می دهد و یا اثر استروژن را بر روی سلول های سرطانی پستان متوقف می کند.

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود. فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و بهترین متخصص جراحی سرطان پستان سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: